Ο Μέγας Αλέξανδρος


Η πλάκα αυτή βρίσκεται στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης, δίπλα στην προτομή του Αλεξάνδρου.Ο όρκος του Μεγάλου Αλεξάνδρου σε συμπόσιο μπροστά σε 9.000 Αξιωματούχους και Προύχοντες από κάθε φυλή, Έλληνες, Πέρσες, Μήδους, Αιγύπτιους, Φοίνικες, Ινδούς κ.α., όπως τον διέσωσε ο φιλόσοφος Ερατοσθένης που ήταν ο 3ος διευθυντής της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας:

Ο όρκος του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Σας εύχομαι τώρα που τελειώνουν οι πόλεμοι να είστε ευτυχισμένοι μέσα σε Ειρήνη.
Όλοι οι θνητοί από εδώ και πέρα να ζήσουν σαν ένας λαός, μονιασμένοι για την κοινή προκοπή. Να έχετε την οικουμένη για πατρίδα σας, με νόμους κοινούς, όπου θα κυβερνούν οι άριστοι ανεξάρτητα απ' τη φυλή. Δεν χωρίζω τους ανθρώπους, όπως κάνουν οι στενόμυαλοι, σε Έλληνες και Βάρβαρους.
Δεν με ενδιαφέρει η καταγωγή των πολιτών ούτε η ράτσα που γεννήθηκαν, τους καταμερίζω με μοναδικό κριτήριο την αρετή. Για μένα κάθε καλός ξένος είναι Έλληνας και κάθε κακός Έλληνας είναι χειρότερος από βάρβαρο.
Αν ποτέ σας παρουσιαστούν διαφορές, δεν θα καταφύγετε στα όπλα, παρά θα τις λύσετε ειρηνικά. Στην ανάγκη θα σταθώ διαιτητής σας.
Τον Θεό δεν πρέπει να τον έχετε σαν αυταρχικό κυβερνήτη, αλλά σαν κοινό Πατέρα όλων, ώστε η διαγωγή σας να μοιάζει με τη ζωή που κάνουν τα αδέλφια μέσα στην οικογένεια. Απ' τη μεριά μου όλους σας θεωρώ ίσους, λευκούς και μελαψούς, και θα ‘θελα να μην αισθάνεστε μόνο σαν υπήκοοι της κοινοπολιτείας μου, αλλά να νοιώθετε όλοι σαν μέτοχοι και συνέταιροι.
Όσο περνά από το χέρι μου, θα προσπαθήσω να γίνουν πραγματικότητα αυτά που υπόσχομαι. Αυτό τον όρκο που δώσαμε απόψε με σπονδές κρατήστε τον σαν σύμβολο αγάπης.

Μια συγγραφέας στο Σχολείο μας

Σήμερα 30/03/09 επισκέφτηκε το σχολείο μας η συγγραφέας Έλενα Αρτζανίδου.
Η τάξη μας διάβασε δύο βιβλία της: 1) οΊππο και η παρέα του και 2)Βοήθεια! σκουπίδια.. Σώστε με!!
Τα παιδιά είχαν αρκετές ερωτήσεις τις οποίες απάντησε η κ. Αρτζανίδου.
Διαβάζατε λογοτεχνικά βιβλία όταν πηγαίνατε στο σχολείο;
Σε ποια ηλικία αρχίσατε να γράφετε βιβλία;
Πώς σας έρχονται οι ιδέες για να γράψετε ένα βιβλίο;
Όλα όσα γράφετε στα βιβλία σας τα έχετε ζήσει;
Στο βιβλίο σας «Ο Ίππο και η παρέα του» γράφετε τα γεγονότα σαν να τα έχετε ζήσει η ίδια. Είναι αλήθεια;
Γράφετε μόνο για παιδιά ή και για μεγάλους;
Γιατί σε πολλά βιβλία σας καταπιάνεστε με θέματα περιβαλλοντικά;
Θα γράψετε κι άλλα βιβλία με θέματα που αφορούν το περιβάλλον;
Ποια εποχή του χρόνου σας αρέσει να γράφετε καλύτερα;
Ποιο είναι το καλύτερο βιβλίο σας;
Πόσος χρόνος χρειάζεται για να ολοκληρωθεί ένα βιβλίο;
Τι θα συμβουλεύατε ένα παιδί που θέλει να γίνει συγγραφέας;

Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν και ενδιαφέρθηκαν να μάθουν περισσότερα και για τα άλλα βιβλία της.

Αρλεκίνος



Όλοι γελούν με τον Αρλεκίνο, τον ξακουστό χαρακτήρα της Κομέντια ντελ Αρτε, την ιταλική κωμωδία του 17ου αιώνα. Γιατί άραγε; Ίσως επειδή περπατά τόσο αστεία ή επειδή φορά παρδαλά ρούχα ή πάλι γιατί. Η ικανότητα του Αρλεκίνου είναι να γίνεται αόρατος και να ταξιδεύει σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου παίρνοντας οποιαδήποτε μορφή. Πρόκειται για ικανότητες που του τις έδωσε ο Ερμής.

Ο Αρλεκίνος γεννήθηκε μέσα σε ένα γιγάντιο αβγό και μάνα του ήταν η χαρά! Όταν ξεπρόβαλε δεν ήξερε τίποτα, ούτε καν πως τρώνε και το βασικότερο; Ήταν τσίτσιδος! Έπρεπε να ντυθεί! Κρύφτηκε λοιπόν σε μια βατομουριά γιατί πολύ φοβόταν και περίμενε. Ένας καρδινάλιος σκόνταψε πάνω στο απλωμένο πόδι του από απροσεξία και για να τον σώσει από την πτώση ο Αρλεκίνος προσπάθησε να τον κρατήσει με το χέρι του. Αποτέλεσμα να του σκίσει ένα κόκκινο τόσο δα υφασματάκι. Δεν έφτανε για τίποτα αλλά αυτό το μικρό κόκκινο ύφασμα του έδωσε μια ιδέα. Και κρυμμένος στη βατομουριά, κατάφερε να αποκτήσει ούτε ένα ούτε δύο αλλά είκοσι επτά κομμάτια ύφασμα, διαφορετικού χρώματος. Κάπως έτσι και με ραφτικά “έκπληξη” πραγματική έραψε την περιβόητη στολή του, φόρεσε ένα μαύρο καπέλο για να καλύψει το κεφάλι του που είχε ξεμείνει και κίνησε να βρει να φάει. Αλλά…τι μπορούσε να φάει; Δοκίμασε να φάει αέρα, το χέρι του, τα φύλλα της βατομουριάς αλλά όλα ήταν μια…απογοήτευση.
Άρχισε να μυρίζει φαγάκι δεξιά κι αριστερά αλλά όλες οι απόπειρές του κατέληγαν σε κουταλιές πάνω στα χέρια του. Στο τέλος, απογοητευμένος από τη ζωή, ζήτησε να τον πάρει ο Χάρος. Αλλά η μαύρη άμαξα που φάνηκε μπροστά του κι ήλπιζε να είναι ο Χάρος να τον πάρει, ήταν μια πραγματική αποκάλυψη. Και οι επιβάτες της θα σφραγίσουν οριστικά τη διάσημη σε όλο τον κόσμο ταυτότητά του.

Γραμματική με χιούμορ

Αστεία
-Ποιος είναι ο παρατατικός του ρήματος ξυπνώ;
-Κοιμόμουν.

Ξέρεις να μας πεις δύο αντωνυμίες;
Ποιος; εγώ;
Μπράβο παιδί μου.

Ξέρεις να μας πεις τους χρόνους του ρήματος τρέχω;
τρέχω, έτρεχα,σκόνταψα κι έπεσα, σηκώθηκα κι έφυγα.

Η ώρα της γης


Η Ώρα της Γης (EARTH HOUR) ξεκίνησε ως μία εκστρατεία ευαισθητοποίησης που καλούσε τους πολίτες του Σίδνεϊ για να σβήσουν τα φώτα τους ένα βράδυ, για μια ώρα. Η ενέργεια αυτή σύντομα μετατράπηκε σε μία από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες ενάντια στην κλιματική αλλαγή παγκοσμίως. Φέτος, στις 20.30 το Σάββατο 28 Μαρτίου, καλούμε τους πολίτες σε ολόκληρο τον κόσμο να σβήσουν τα φώτα τους για μία ώρα – την Ώρα της Γης. Στόχος μας είναι να συμμετάσχουν 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι, σε περισσότερες από 1000 πόλεις, και όλοι μαζί να αποδείξουμε πως είναι δυνατόν να δράσουμε ενάντια στην υπερθέρμανση του πλανήτη.

Μάθετε περισσότερα στη διεύθυνση: http://www.earthhour.org/about/gr:el

Εκπαιδευτική εκδρομή



Θέατρο Εγνατία
Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης « Οι εκκλησιάζουσες » του Αριστοφάνη ….σαν παραμύθι σε διασκευή της Κάρμεν Ρουγγέρη.
Λίγα λόγια για το έργο:
Από τις πολλές συμφορές οι Αθηναίοι είχαν πάψει να ενδιαφέρονται για τα κοινά. Ο Αριστοφάνης σε μια προσπάθειά του να τους συνεφέρει, τους ειρωνεύτηκε μέσα από τις «Εκκλησιάζουσες» λέγοντάς τους ότι, αφού είναι ανίκανοι να οργανωθούν και να συνετιστούν, ας παραδώσουν την εξουσία στις γυναίκες. Όπως άλλωστε αναφέρεται και στο κείμενο, ποιος είναι περισσότερο ικανός να σταματήσει τους πολέμους από τις γυναίκες, οι οποίες μεγαλώνουν και πονούν τα παιδιά που αργότερα θα στείλουν στον πόλεμο και θα εκθέσουν σε κίνδυνο;
Η Πραξαγόρα προβάλλει την μητρική φροντίδα σαν επιχείρημα για την ικανότητα των γυναικών να σταματήσουν οριστικά τους πολέμους.
Οι γυναίκες της Αθήνας οργανώνονται, παρουσιάζονται στη συνέλευση μεταμφιεσμένες σε άνδρες και λαμβάνουν την εξουσία της πόλης, διότι δεν εμπιστεύονται πλέον τη διακυβέρνηση της Αθήνας στους άνδρες τους. Πριν ακόμα ξημερώσει, συγκεντρώνονται και τελειοποιούν το σχέδιό τους, κάνουν πρόβα για τα όσα θα πουν και τα τεχνάσματα που θα χρησιμοποιήσουν για να πραγματοποιήσουν το σκοπό τους. Οι άνδρες τους ξυπνούν, δεν βρίσκουν τα ρούχα τους, ντύνονται γυναικεία και διαπιστώνουν ότι είναι αδύνατο να παρευρεθούν στη Συνέλευση και χάνουν και το τριώβολο (την αμοιβή για τη συμμετοχή τους στη Συνέλευση). Το σχέδιο των γυναικών πετυχαίνει, την εξουσία καταλαμβάνει το γυναικείο φύλο και με ηγέτιδα την Πραξαγόρα εφαρμόζεται πλέον στην Αθήνα ένα νέο «κυβερνητικό πρόγραμμα» που βασίζεται στην κατάργηση της περιουσίας, στην επιβολή της ισότητας, στην καθιέρωση των συσσιτίων και επεκτείνεται ακόμη και στην κοινοκτημοσύνη των ερωτικών συντρόφων, των τέκνων αλλά και στην «προστασία» των δικαιωμάτων στην ερωτική πράξη για τις γριές και τις άσχημες γυναίκες! Τη νέα αυτή τάξη πραγμάτων γιορτάζουν οι Αθηναίοι σε μεγάλη γιορτή - είναι όμως όλα αυτά πραγματικότητα ή πρόκειται για ένα όνειρο;
Αυτό που προσπάθησε να αναδείξει περισσότερο η παράσταση είναι η αγωνία του πολίτη για ελευθερία, ισότητα και κοινότητα και τέλος το ρεαλιστικό της ουτοπίας.
(Ου-τοπος. Δεν γνωρίζουμε ποιος είναι ο δρόμος και πως θα φθάσουμε εκεί.)
Στο βάθος ουτοπία, είναι η επίγνωση ότι δεν μπορώ να έχω σήμερα, θα το αποκτήσω αύριο.
Τέλος η παράσταση δοκίμασε να παντρέψει το παλιό με το νέο. Το παλιό το κουβαλάνε οι άνδρες και το νέο το φέρνουν οι γυναίκες που αναλαμβάνουν την εξουσία.